درب ضد سرقت

راهنمای خرید درب ضد سرقت

راهنمای خرید درب ضد سرقت

خرید درب ضد سرقت مانند سایر تجهیزات ساختمانی نیاز به تخصص و تجربه و راهنمایی دارد .درب های ضد سرقت همان طور که از اسمشان مشخص است به دربی گفته می شود که در برابر هرگونه ورود ، تخریب و دستکاری نسبت به درب های معمولی دارای مقاومت و امنیت بیش تری باشند.

یکی از نکاتی که دررابطه با این درب ها قابل توجه است این موضوع است که تنها خرید و نصب هر نوع و شکل از درهای ضد سرقت به منظور افزایش ایمنی کامل و 100 درصدی نخواهد بود ، چرا که این صنعت نیز مانند تمام صنعت های دیگردارای تنوع قابل توجی از اشکال ، قفل ها و بسیاری از موارد دیگر می باشد.

درب ضد سرقت با ساختار ویژهای که دارد، نسبت به دربهای معمولی مقاومتر است و امنیت بسیار بالاتری نیز دارد. درب ضد سرقت از نظر ساختار کلی، قفل، لولا و جنس با دربهای معمولی متفاوت است. قفلها در درب ضد سرقت بسیار تقویت شده است و در صورت قفل شدن، بدون کلید تقریبا قابل باز کردن نیستند. این ویژگی در عین حال که مهمترین ضعف این نوع دربهاست، به عنوان نقطه قوت آن نیز محسوب میشود. چرا که با داشتن این ویژگی هیچکس بدون داشتن کلید توانایی ورود به خانه شما را ندارد و امکان سرقت از منزل شما تا حد بسیار زیادی، کم میشود. همچنین در صورت استفاده از درب ضد سرقت استاندارد، سارقین نمیتوانند از دیلم برای باز کردن درب استفاده کنند و امنیت منزل شما بیشتر تامین میشود.

از دیگر ویژگیهای مهم درب ضد سرقت، باید به آتشپاد یا نسوز بودن آن اشاره کرد. همچنین عایق بودن در برابر گرما، سرما، رطوبت و صدا، ویژگیهای مهمی هستند که درب ضد سرقت را نسبت به دربهای قدیمی متمایز میکند. حال با بیان مطالب گفته شده ،در این محتوا قصد داریم با شرح دو موضوع مهم در رابطه با این درب ها اطلاعات شما را در رابطه با این درب ها افزایش دهیم.

** نکته : بسته به اینکه درب خریداری شده شما درب ضد سرقت ترک یا درب ضد سرقت چینی یا ایرانی باشد و همچنین بودجه اختصاص داده شده به خرید درب چقدر باشد می تواند موارد ذکر شده متفاوت باشد

قفل:
قفل ها که در درب های معمولی نیزاز مهم ترین عوامل افزایش امنیت هستند در درهای ضدسرقت به طور کلی به پنج دسته تقسیم می شوند:

۱-یراق تک قفل:
یراق تک قفل معمولا در درب های لابی و پر رفت و آمد استفاده میشود ، چرا که رفت و آمد زیاد باعث فرسودگی قفل ها می شود.

۲-یراق دوقفل:
یراق دوم که پر مصرف ترین نوع یراق هم هست یراق دوقفل که اکثر درب های دپو شده دربازار و مصرفی خانه ها این نوع قفل است.این قفل دارای دو قفل مجزا از هم می باشد یک قفل ۵ کلید در پایین و یه قفل ۳ کلید در بالا که اصطلاحا به اون شب بند گفته میشه که از بیرون کلید خور و از داخل دارای ُولوم خواهد بود.

۳-یراق نیمه مرکزی:
قفل نیمه مرکزی قفلی است که از بیرون تنها یک قفل دیده می شود اما در عمل با چرخاندن کلید در قفل همه ی ۶ قفل بالا و پایین به صورت همزمان باز می شود.

۴-قفل آژیردار:
قفل آژیر دار قفلی است که در صورت ضربه و یا دیلم خوردن شروع به آژیر کشیدن می کند و این عمل سبب هشدار دادن به همسایگان و اطرافیان منزل شما می شود.

۵-قفل ۱۴ زبانه مولتی کاله:
بهترین و کامل ترین نوع قفل موجود در بازار قفل ۱۴ زبانه مولتی کاله است.در این نوع قفل ۹ قفل از پایین و ۱ قفل از وسط و ۱ قفل از بالا بسته می شود که مجموعا شامل ۱۱ زبانه می شود اما به دلیل ۳ زبانه ثابت درب های ضد سرقت که در درب ها قرار می گیرد که اصطلاحا به این گونه قفل ها ، قفل ۱۴ زبانه مولتی کاله گفته می شود.

چهارچوب:
همان طور که مشخص است هر چه ضخامت چهارچوب درب های ضد سرقت بیشتر باشد میزان دیلم خور بودن آن هاکاهش یافته و امنیت درب ها افزایش می یابد.ضخامت چهارچوب درب های ارزان قیمت بازار زیر ۱ میلی متر ، درب های در حد قیمت متوسط ۲۵.۱ میلی متر و بیش ترین ضخامت درب های ترک و درجه یک ایرانی موجود در بازار ۵.۱ میلی متر است ؛ اما در شرکت آرارات در به دلیل افزایش امنیت و رضایت مشتریان ، ضخامت چهار چوب تمام درب های ضد سرقت ُدرناب به اندازه ۲ میلی متر تولید می شود ؛ چرا که می توان گفت این ضخامت تقریبا دیلم خور بودن درب را به صفر می رساند.

 

رویه یا روکش درب ضد سرقت
یکی دیگر از قسمت های مهم در خرید درب ضد سرقت توجبه به روکش آن می باشد ، روکش های درب ها معمولا به دو صورت می باشد یکی از وع روکش های طبیعی که بیشتر از جنس گردو و راش می باشد و دیگری روکش مصنوعی که از لمینت و pvc می باشد . بحث روکش ها بسیار مهم است مخصوصا برای آن دسته از افرادی که به دکوراسیون داخلی منزلشان اهمیت زیادی می دهند راستی این نکته را نیز اضافه کنم که اگر قیمت این درب ها برای شما مهم می باشد توجه به این نکته که درب ها با روکش طبیعی گرانتر از روکش های مصنوعی می باشد نیز مهم است

اگر این محتوا رو بادقت مطالعه کرده باشید ، متوجه تعریف درب ضد سرقت و مزیت های اون شدید. بازرگانی درب عزیزی  که با تکنولوژی و دانش روز ، فروش انواع درب های ضد سرقت را از مشاوره تا اجرا انجام می دهد. تیم مشاوره درب عزیزی از راه های جلسه حضوری در شرکت ، تماس ، سایت ، اینستاگرام و تلگرام آماده به پاسخگویی تمامی
سوالات و سفارشات شما می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *