درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست ؟

درب ضد سرقت چیست ؟

درب ضد سرقت نوعی درب است که در خانه، اداره، ساختمان ها و یا سایر مراکز مسکونی و یا اداری جهت بالاتر بردن مسائل ایمنی در برابر دزدی، آتش سوزی، طوفان و غیره به کار گرفته می شود.
عمدتا این درب ها از جنس آلومنیوم و یا فولاد ساخته می شوند تا مقاومت بیشتری داشته باشند ولی در برخی مدلها (مثلا برای استفاده در مکان هایی مثل ویلاهای ساحلی و یا جنگلی) از چوب و حتی فایبرگلاس نیز ممکن است استفاده شده باشد. امروزه بسیاری از درب های ضد سرقت درجه یک طوری طراحی شده اند که امکان اضافه کردن امکانات جانبی تکمیلی جهت افزایش امنیت، چشمی، آلارم و یا قفل های دیجیتال داشته باشند.

معمولا توصیه می شود که اگر نگران امنیت محل سکونت، دفتر کار و یا فروشگاه هستید، از درب ضد سرقت فولادی استفاده کنید که بیشترین دوام و بیشترین مقاومت را در برابر صدمات و یا هر گونه فشار دارند و به آسانی شکسته نمی شوند. بنابراین امنیت مکان مورد نظر را به بهترین شکل ممکن تامین می کنند. البته برای ساختمان ها و یا خانه های ویلایی از درب ضد سرقت فایبرگلاس هم می توان استفاده کرد که هم ظاهر زیبا و شیکی را به ورودی می بخشند و هم امنیت نسبتا بالایی دارند.

 

درب های ضد سرقت، دارای وزن بیشتری نسبت به درب های معمولی هستند و در برابر گرما، رطوبت، فشار باید مقاوم باشند تا امنیت  فضای مورد نظر را براحتی تامین کنند. البته در کنار این مسئله، فضای خالی بین چهارچوب و دیوار هم بسیار مهم است و باید پر شود و گرنه درب براحتی ممکن است با کوچکترین فشاری از جا کنده شود.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

مهمترین و اصلی ترین جزء درب ضد سرقت قفل است، بنابریان هنگام خرید درب ضد سرقت باید به قفل آن توجه نمود. علاوه بر این لولا در این دربها از خارج و یا از هر دو طرف پنهان است و این امر مانع باز شدن درب به وسیله اهرم کردن لولاست، این نوع دربها معمولاُ از جنس فولاد هستند که با یک لایه از جنس های مختلف مانند MDF، HDF، فلز، شیشه و… روکش شده است. فضای خالی موجود در درب ضد سرقت نیز غالباُ به وسیله پشم سنگ پر می شود که این امر مانع عبور صدا و حرارت می باشد.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

دربهای ضد سرقت می بایست به تناسب محل مورد استفاده با ویژگی های متفاوتی انتخاب گردند به عنوان نمونه از دربهای ساده فلزی که از دو لایه ورق سخت به ضخامت یک میلی متر در دو طرف درب و یک لایه عایق صدا و دما به عنوان لایه میانی در آپارتمانهایی که امکان ایجاد سر و صدا توسط سارقین به منظور تخریب درب امکان پذیر نمی باشد استفاده نمود اما در مکانهای مانند کارخانجات و کارگاه های خارج از شهر که سارقین امکان تخریب درب را به راحتی دارا هستند باید از دربهای ضد سرقت با ویژگی های خاص استفاده نمود تا امکان نفوذ سارقین پس از برش و تخریب لایه های سطحی درب به داخل ساختمان را غیرممکن سازند. در این موارد نه تنها ضخامت لایه های فولادی در دو طرف به 2 میلی متر افزایش می باید بلکه لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد اسید، ضد تخریب و ضد مته در میان آن تقویت گردیده و از استانداردهای ویژه کیفیت اینگونه دربها برخوردار می گردد.

از دیگر ویژگی های که دربهای ضد سرقت باشد باید دارا باشند  پوشش های روی درب اشاره نمود اگر دربهای ضد سرقت قرار در مکان های مرطوب یا صنعتی به کار برده شوند پوشش لایه بیرونی باید ضد اسید و ضد رطوبت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *