درب ضد سرقت

بررسی تفاوت های درب ضد سرقت ایرانی چینی و ترک

تفاوت بین درب های ترک چینی ایرانی

در بازار ایران سه نوع درب ضد سرقت اصلی شامل: درب ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت ترک، و درب ضد سرقت چینی عرضه می شود. به طور کلی، مانند سایر اجناس موجود در بازار از بین درب های ضد سرقت نیز درب های ترک از کیفیت و قیمت بیشتری برخوردار هستند و درب های چینی نیز مثل سایر اجناس ساخت این کشور کیفیت بالایی ندارند و به همین نسبت قیمت پایین تری نیز دارند. اگر شما هم برای انتخاب بهتر به دنبال تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی هستید با ما همراه باشید تا به طور مفصل تفاوت های بین آنها را بررسی کنیم.

تفاوت ظاهری درب های ضد سرقت ترک ایرانی و چینی

انواع درب ضد سرقت چینی چارچوب تخت دارند و سطوح خارجی و لنگه درب اختلاف سطح خیلی کمی دارند؛ در حالیکه این اختلاف سطح در درب های ضد سرقت ترک بیشتر است. لازم به ذکر است، چهارچوب درب های ضد سرقت ترک موجود در بازار ایران همگی در داخل ایران تولید شده اند.

تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی در لولا

درب های ضد سرقت چینی لولاهای کاملاً مخفی دارند. در حالیکه لولاهای انواع درب ضد سرقت ترک از سمت داخل مشخص هستند و دیده می شوند. علاوه بر این، لولاهای درب های چینی و ترک تفاوت زیادی با هم دارند.

تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی در رویه

اصلی ترین تفاوت درب ضد سرقت ایرانی و ترک با درب های چینی در رویه آنها می باشد. رویه نهایی درهای چینی یا به صورت HDF رنگ شده هستند، و یا رویه فلزی که با رنگ کوره ای طرح چوب رنگ شده اند. همچنین، گاهی رویه فلزی این درب ها با روکش PVC نیز رنگ شده است. اکثر درب های چینی بازار ایران رویه فلزی با رنگ کوره ای طرح چوب می باشند. در حالیکه رویه درهای ترک یا به صورت MDF با روکش طبیعی چوب است یا MDF با روکش پی وی سی.

مقایسه درب های ضد سرقت
تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی در وزن

درهای ضد سرقت چینی وزن بسیار سبکی دارند. در حالیکه وزن درب های ترکیه ای بسیار بیشتر است و می توان گفت وزن یک در ترکیه ای دو برابر وزن یک درب چینی می باشد. به عبارتی دیگر، وزن دو درب ضد سرقت چینی برابر با وزن یک درب ترکیه ای می باشد.

تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی در نصب

درب های ضد سرقت چینی نسبت به درب های ترکیه ای و ایرانی نصب آسانتر و سریع تری دارند. لازم به ذکر است، معمولاً نصب درب های ترکیه ای حدود یک تا دو ساعت زمان لازم دارد.

تفاوت کیفی درب های ضد سرقت :

شاید اولین تفاوتی که در ذهن مشتریان شکل بگیرد کیفیت پایین درب ضد سرقت چین نسبت به درب ضد سرقت ترکیه باشد که در این مورد با توجه به کیفیت اجناس چینی و ترک موجود در بازار ایران، می توان به خریدار درب ضد سرقت حق داد که چنین تصوری را داشته باشد.

اما همانطور که می‌دانیم و بارها شنیده‌ایم تولیدات چین در سطوح مختلف کیفی قرار دارند اما اگر بخواهیم به طور تخصصی در مورد درب صحبت کنیم صادقانه باید گفت اکثر درب‌ های ضدسرقت چینی وارد شده به ایران حتی نسبت به پولی که خریدار پرداخت می‌کند از سطح کیفی خوبی بهره نبرده‌اند.

بنابراین لزوما نمی‌توان گفت که کیفیت درب‌ ضد سرقت چینی از درب‌ ضد سرقت ترکیه پایین‌تر است. درب های ضد سرقت چینی با روکش HDF معمولا از کیفیت خوبی برخوردار هستند و نسبت به برخی از درب‌ های ساخت ترکیه که در بازار ایران وجود دارد، گران‌تر نیز هستند.

مقایسه درب های چینی ایرانی و ترک

تفاوت قیمت های درب های ضد سرقت ترک ایرانی و چینی :

به طور کلی می توان گفت که به عنوان پایین ترین قیمت مختص به درب‌های ضد سرقت چینی که موجود در بازار است را ارزان ‌ترین نوع درب و  درب‌های ضد سرقت با کیفیت ایرانی را در رنج متوسط و درب‌های ضد سرقت ترک را گران ‌ترین نوع و مدل درب‌های ضد سرقت موجود در بازار ایران شناخت .

در مجموع درب های ضد سرقت دارای نوع و انواع مختلفی است که در بازار ایران به سه دسته اصلی کلی تقسیم بندی و عرضه می شود که شامل درب های ضد سرقت ترک ای و درب ضد سرقت چین و درب ضد سرقت ایرانی می باشد و در میان این  درب ضد سرقت ترک هم از لحاظ کیفیت بالا و هم از لحاظ قیمتی در رتبه بندی بالاتری نسبت به دیگر درب ها قرار دارد. البته نا گفته نماند که درب ضد سرقت ایرانی نیز از نظر ظاهر و کیفیت ساخت تا حد زیادی مشابه نمونه کار های درب ضد سرقت ترکیه ای آن است اما قیمت آن نسبت به درب ضد سرقت ترک بسیار پایین تر است و قابل رقابت تر است ، مدل درب های چینی ضد سرقت ارزان ترین مدل بین آنها است. البته باید گفت که این به معنی بی کیفیت بودن درب ضد سرقت چینی نمی باشد و نکته مهمی که باید در مورد درب های ضد سرقت ایرانی بدانید این است که این مدل درب ها می توانند دقیقا مطابق سلیقه و خواسته شما ساخته شوند یعنی به این منظور که امکان سفارش این درب ها دقیقا مطابق با نیاز شما است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *